קבלן רשום 50 שנות ניסיון
חייגו כעת:

איך להכין את הדוד לחורף המדריך המלא

קבלו הצעת מחיר משתלמת:
תוכן עניינים

המלצות להכנת הדוד לחורף

הכן את דודך לחורף. דודי שמש וחשמל הם מוצרים חשמליים, יעילים וחסכוניים, המשמשים לחימום המים בחורף. כדי להבטיח את אורך חיי הדוד, חשוב להקפיד על תחזוקת דודי שמש וחשמל שתחסוך עלויות בטווח הרחוק. במאמר שלפניכם נתאר את הבעיות השכיחות של דודי השמש וכיצד למנוע אותן באמצעות תחזוקה שוטפת.
על מנת לשמור על אחריות יצרן ולדאוג לטיב הדוד: יש להתקין את האביזרים שמותאמים מטעם חברת הדודים ככה שומרים על האחריות של הדוד ומבטיחים איכות ואורך חיים.

המדריך המלא להכנת הדוד שלכם לחורף

ניקוי אבנית

הצטברות אבנית היא הגורם הראשי לתקלות בדודי שמש ודודים חשמליים. המים בישראל מכילים כמות גדולה של סידן, לכן הם "קשים". כאשר המים מתחממים הסידן נפרד מהמים, שוקע בדוד ונצמד בצורת אבנית לגוף החימום החשמלי ולחלקים מתכתיים אחרים. כך יורדת יעילותו של גוף החימום.
השפעת האבנית מורגשת בירידה ביעילות החימום של הדוד או כשמתרחש קצר חשמלי. ביצוע תחזוקה שוטפת של ניקוי אבנית, אחת לתקופה, בעיקר לקראת החורף חשוב ביותר. בנוסף מומלץ להתקין מסננים היכולים לסייע במידת מה אם הם מוחלפים בתדירות קבועה והתקנת שרוול פלסטיק המקטין ואף מונע הצטברות של האבנית על גוף החימום.

ניקוי הפלאנג'

הפלאנג' הוא מעין גליל מתכת אשר מוברג לתחתית הדוד, עליו מורכבים גוף החימום, מאיץ החום אם קיים, התרמוסטט והחיבורים החשמליים החיצוניים. הפלאנג' נמכר כיחידה אחת ומוחלף כיחידה אחת ואין טעם להחליף חלקים בודדים ממנו, מכיוון שכולם בדרך כלל מכוסים באבנית ובלויים באותה מידה. בעת החלפת פלאנג' מרוקנים את הדוד כולו ממים וזו גם הזדמנות טובה לבצע את ניקוי האבנית.
תיקון גוף חימום הוא התיקון הנפוץ ביותר בדודים כאשר הוא מתכסה באבנית שמשמשת כמבודד. כתוצאה מכך יעילות החימום יורדת והטמפרטורה הפנימית של גוף החימום עולה, עד כדי כך שהיא מבקעת את המעטה הפנימי של גוף החימום ונוצר קצר חשמלי. בשלב זה אין מנוס מהחלפת גוף החימום.

נזילות

יש לוודא כי אין נזילות בדוד, ואם יש, להזמין איש מקצוע כדי לתקן אותן. צינורות דולפים אפשר להחליף אבל נזילה מגוף הדוד תגרור את החלפתו. הסיבה לנזילה של הדוד היא חימום יתר שלו.

מה חשוב לדעת?

כדי להכין את הדוד לחורף כדאי להזמין טכנאי דודים מוסמך. מדובר בעבודה בגובה הכרוכה בלא מעט סיכונים, ובנוסף לכך גם התעסקות בחוטי חשמל הבאים במגע עם מים. לכן כדאי לחסוך את הטרחה והסכנה ולהזמין בעל מקצוע שיבצע בדיקה מקיפה וטיפול בעת הצורך.
לפני שמזמינים טכנאי יש לציין בפניו שאין מדובר בתקלה ספציפית אלא בבדיקה מקיפה של דוד השמש והכנתו לקראת החורף. רצוי לספק לו מבעוד מועד את כל הפרטים הנחוצים, כגון, הדגם של הדוד, לפני כמה זמן נרכש, האם מדובר בדוד שמש או בדוד חשמלי והאם היו לו תקלות בעבר.

כמו כן, להימנע מרכישת מוצרים זולים שנמצאים בחנויות חומרי הבניין למיניהן ולא להתפשר על איכות חומרים זולה אשר תבטל את אחריות הדוד.

מתי מומלץ לבצע בדיקת דוד לחורף?

בסוף הקיץ ובתחילת הסתיו זה המועד הטוב ביותר להזמין טכנאי כדי שיבצע בדיקה וטיפול לדוד. לפני שנכנסים לחורף, חשוב לוודא שהדוד מחוזק ומעוגן היטב למקומו ולא יעוף וייתלש ברוחות חזקות. יתרה מכך, אם יתברר שהדוד אינו תקין, עדיף לגלות זאת בסוף הקיץ ולא בתחילת החורף. כך יש זמן לתקן את הדרוש תיקון וגם לקבל מחיר טוב. לאחר מכן, בתקופות הביקוש, המחירים נוטים לעלות.

בכל מצב בו ישנה תקלה בדוד מחליף חום מומלץ להזמין את פאר דודי שמש וחשמל לצורך תיקון התקלה.
כי עם ניסיון של שנים והמלצות מלקוחות רבים מרוצים אין להתווכח, כך שהם הצוות המתאים ביותר לביצוע העבודה.

דילוג לתוכן