לא כל תקלה דורשת החלפת דוד שמש. על מנת לזהות את התקלה ולדעת מתי כדאי להזמין טכנאי, יש להכיר את אופן הפעולה של דוד השמש.
דוד שמש הוא מערכת חימום נפוצה, אשר תפקידה להמיר את קרני השמש הנקלטות בקולטנים אל מים חמים המועברים בצינורות אל התשתית הביתית.
כל דוד מורכב ממיכל מים פנימי ושכבת ציפוי חיצונית, כאשר ביניהם ישנו חומר בידוד תרמי. על מנת שהדוד יעבוד כהלכה יש צורך בקולט איכותי המפיק את המים החמים מאנרגיית השמש. יש מספר תקלות נפוצות בדודי שמש אשר מחייבות תיקון עצמאי או הזמנה של אנשי מקצוע:
א. קצר או קושי בחימום – אם בכל פעם בה אתם מדליקים את הדוד נוצר קצר בבית, ואם המים לא מתחממים כמו בעבר, יש סיכוי גבוה להצטברות אבנית בדוד. בדרך כלל האבנית היא תוצאה של דוד שמש אשר אינו עשוי מחומרים איכותיים, או לחילופין התקנה לא מקצועית.
ניתן למנוע את התקלות הללו באמצעות התקנת מסנן אבנית, אך במידה והאבנית כבר הצטברה יש צורך בניקוי יסודי, ולפעמים גם בהחלפת החלק.
ב. נזילת מים – דוד שמש מכיל כמות גדולה יחסית של מים התלויה בנפחו. נזילה מתרחשת כתוצאה מאטימה לקויה של המתקן המחזיק את המערכת החשמלית, אך יכולה גם להיווצר עקב בלאי ממושך. הנזקים שגורמת הנזילה הם קצר חשמלי או השבתה כללית של הדוד.
על מנת לתקן את הנזילה יש צורך בנוכחות של איש מקצוע אשר יזהה את מקור הבעיה.
רוב הבעיות ניתנות לתיקון, ומלבד מקרים בהם מדובר בדוד ישן או בלוי, אין צורך בהחלפת דוד שמש. עם זאת, חלודה אשר אינה מאפשרת את החלפת הפלאנג', נקב גדול בגוף הדוד עצמו או דוד נוזל אשר נרכש לפני יותר משמונה שנים, לא יחזיקו מעמד גם לאחר תיקון.
במקרים אלו יש להתעניין לגבי החלפת דוד שמש ישן בדוד חדש, ולהפעיל את אנשי המקצוע הנכונים.
כך תבטיחו שירות תיקונים באווירה משפחתית
הטכנאי האידיאלי לתיקון או החלפה של דודי שמש הוא זה המכיר היטב את התחום. ראשית, בחרו טכנאי על פי ניסיון. אל תתפשרו על טכנאים צעירים אשר אינם מכירים את אמצעי החימום המסורתיים, או על טכנאים שאינם עובדים עם רישיון והסמכה. שנית, נסו לקבל המלצות. תמיד עדיף לעבוד מול חברה מוכרת המספקת שירות אדיב מאשר לבחור בטכנאי לא אמין.
חברת עמוס פאר דודי שמש מספקת שירות ללקוחות פרטיים וגם לעסקים בכל רחבי איזור המרכז והצפון, כולל הרצליה, חדרה ורעננה. אנו מפעילים אך ורק טכנאים מיומנים, מקצועיים ובעלי ניסיון. בחברתנו, האווירה המשפחתית היא חלק בלתי נפרד מהשירות ללקוח, מהמחירים ומתקופת האחריות.
צרו איתנו קשר בטלפון או בטופס באתר למידע נוסף ולשירות התקנות, תיקונים ושדרוגים – עם חיוך.